.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 1 شنبه

علي مطهري دكتر علي اكبر ولايتي را بهترين گزينه براي انتخابات رياست جمهوري آينده مي داند. اين نماينده تهران در گفت وگو با خبرنگار « ايلنا » در مورد اين نكته كه ولايتي پيش از اين اعلام كرده بود كه قصد كانديداتوري در انتخابات آتي را ندارد گفت : بايد از ايشان دعوت شود تا وارد عرصه شده و كانديدا شوند. شايد اگر چنين درخواستي از آقاي ولايتي بشود و از كانديداتوري اشان حمايت شود ايشان بپذيرند و وارد عرصه شوند.

در جريان تبادل شهداي ايران با اجساد عراقي كه هفته گذشته پس از هفت سال توقف به دليل اشغال عراق به دست آمريكا دوباره از سر گرفته شده تلويزيون الشرقيه كه در عراق به رسانه حزب بعث شهرت دارد در اقدامي تحريك آميز اجساد كشته شدگان متجاوز به خاك كشورمان را « شهيد عراق عزيز » ناميد. براساس همين گزارش روي برخي آمبولانس هاي حمل اجساد عراقي كه از طرف دولت عراق و وزارت حقوق بشر اين كشور براي انتقال تابوت ها به مرز شلمچه آمده بود نيز پلاكاردهايي نصب شده بود كه در آن كشته شدگان متجاوز عراقي به خاك ايران « شهيد وطن » ناميده شده بودند.

كاظم العنزي معاون وزير حقوق بشر عراق كه رياست گروه مذاكره كننده عراقي براي تبادل شهداي ايراني و كشته شدگان عراقي را برعهده داشت در حاشيه اين تبادل از آزادي ژنرال حسن الدوري از وابستگان نزديك به رژيم بعث و مسئول كميسيون اسيران و مفقودين عراق در زمان صدام از زندان هاي آمريكايي خبر داد. گفته مي شود ژنرال الدوري كه كاملترين اطلاعات را از وضعيت مفقودين ايراني دارد با حمايت آمريكا از عراق خارج شده است .

سفر مجدد اسفنديار رحيم مشائي به حج مورد اعتراض چند پايگاه خبررساني قرار گرفت . پايگاه الف با اشاره به سفر مشائي به همراه اعضاي دفتر خود به حج نوشت : به گزارش جهان سفر رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درحالي است كه دكتر احمدي نژاد در جلسه 30 آذر سال 84 هيئت دولت با اشاره به فرا رسيدن ايام حج تمتع تشرف مسوولان دولتي به حج تمتع براي بار دوم را ممنوع اعلام كرد و به اعضاي هيات وزيران دستور داد اين امر را در همه زيرمجموعه هاي خود اجرا كنند. همچنين چندي پيش مصطفي خاكسار قهرودي رئيس سازمان حج و زيارت در گفتگويي كه از رسانه ملي هم پخش شد گفت : به علت اينكه زمان انتظار براي اعزام به حج طولاني شده است هيچ فردي حتي مسئولان دولتي براي بار دوم به حج تمتع اعزام نخواهد شد. بنابر اين گزارش در اين سفر مدير كل حوزه رياست مسئول دفتر و منشي حوزه رياست رئيس دفتر و منشي قائم مقام مشاور رياست و مدير عامل شركت توسعه گردشگري مشايي را در اين سفر روحاني همراهي مي كنند. پيش از اين نيز مدير كل روابط عمومي و معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري عازم حج شده بودند . الف ميافزايد : چندي پيش نيز با پرواز شماره 340 جمعي از خانواده هاي اعضاي دولت به سفر حج رفتند.

امام جمعه بندرعباس با بيان اينكه فروش آزادانه گوشت خرچنگ در بازار بندرعباس به دور از شئون اسلامي است گفت : بايد از عرضه آزادانه گوشت خرچنگ در بندرعباس جلوگيري شود. به گزارش فارس آقاي نعيم آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشت : از چند ماه گذشته شاهد عرضه گوشت خرچنگ و ساير فرآورده هاي دريايي حرام در برخي از مراكز فروش آبزيان در سطح بندرعباس هستيم . وي اضافه كرد : طبق نظر تمامي علما و مجتهدين گوشت خرچنگ حرام شرعي اعلام شده و بي توجهي به اين امر از طرف مسئولان ذيربط نوعي بي احترامي به دستورات شرع و دين است . وي خطاب به مسئولان مربوطه افزود : هرچه سريعتر نسبت به جمع آوري و جلوگيري از عرضه آزادانه اقلام حرام در سطح بندرعباس اقدام كنند. خطيب جمعه بندرعباس با اشاره به حادثه اخير مرگ تعدادي از جوانان بندرعباس به دليل استفاده از مشروبات الكلي گفت : به منظور جلوگيري از وقوع و تكرار چنين حادثه هاي در آينده خانواده ها بايد فرزندان خود را با مسجد دين و ارزش هاي اسلامي بيشتر آشنا كنند.

يكي از شيوخ عراق در اظهاراتي گستاخانه با محكوم كردن مطالب ايران براي دريافت غرامت جنگي از عراق اظهار داشت : « اين ايران است كه بايد به عراق خسارت پرداخت كند نه بالعكس ! » به گزارش عصر ايران به نقل از روزنامه القدس العربي چاپ لندن « علي حاتم السلمان » رئيس قبايل الدليم در استان الانبار مطالبه ايران براي مطالبه غرامت هاي جنگي از عراق « پرخاشگرانه » خواند! وي كه عضو گروه موسوم به « فرزندان عراق » است افزود : « ايران بايد به خاطر مداخله اش در امور داخلي عراق طي پنج سال گذشته به خاطر دزديدن نفت عراق در سال هاي اخير و به خاطر امتناع از استرداد هواپيماهاي عراقي كه آنها را تصاحب كرده است ! به عراق غرامت بدهد. اين درحالي است كه سازمان ملل در سال 1370 تاييد كرده است كه عراق بايد به ايران به خاطر متجاوز بودن غرامت پرداخت كند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.